Vores kontaktperson system går ud på at hver beboer har en kontaktperson.



• Kontaktpersonen er ansvarlig for , at komme på hjemmebesøg så vidt det er muligt inden indflytningen. Det er også der vi snakker forventninger til hinanden. Her vil vi også bede jer om at lave en livshistorie.


• Kontaktpersonen udfylder indflytningsskemaet sammen med beboeren og de pårørende .

• Kontaktpersonen står gerne for småindkøb i dagligdagen, betale frisør, købe toiletsager og lignende. Vi opfordrer til at alle faste udgifter går over PBS , da de pårørende ellers skal ordne det.

• Det aftales med kontaktpersonen med hensyn til pengekasse på stuen til småindkøb. Der må ikke være mere end 1000 kr. i kassen af gangen.

• Kontaktpersonen hjælper gerne når der skal købes tøj når tøjbussen er her.


• Hvis I er i tvivl om noget skal I henvende jer til kontaktpersonen.

• På de fleste stuer ligger der en kalenderbog som er vores talerør til jer , når I kommer og kontaktpersonen ikke er på arbejde. Der kan de pårørende skrive hvad I har lyst til : At de har været på besøg , tager mor eller far med hjem på søndag , hvem der har fødselsdag i den nærmeste familie. Simpelthen alt løst og fast , som er til gavn for vores samarbejde. Det er altid hyggeligt efter et par fridage og se hvad ens beboer har lavet eller hvem der har været på besøg , det er sådan en god måde at begynde en hygge snak på. Så brug bogen , vi svarer gerne ! Vi vil gerne opfordre til , at de pårørende skriver en lille bemærkning , når vi har skrevet noget , så kan vi se at I har læst vores besked.


• Kontaktpersonen vil altid kontakte pårørende hvis der sker ændringer i beboerens tilstand.


• Brug kontaktpersonerne det er dem der kender bedst til den enkelte beboer og ring gerne hvis der går for lang tid imellem at vi snakker sammen !